Komunikacja Empatyczna

Czym jest Komunikacja Empatyczna ? 

Komunikacja Empatyczna to inaczej też porozumienie współczujące, komunikacja konstruktywna czy język żyrafy – synonimy Porozumienia bez Przemocy (ang. NVC – Non Violent Communication) wg Marshalla Rosenberga. W Komunikacji Empatycznej  skupiamy się na tym co jest żywe w nas i drugiej osobie dla nawiązania i utrzymania kontaktu, i znalezienia rozwiązania biorącego pod uwagę potrzeby wszystkich stron dialogu. 

Dialog wolny od przemocy zakłada dwie fazy: szczere wyrażenie siebie w oparciu o nazywanie faktów, emocji i potrzeb, i wysłuchania rozmówcy z głębokim współczuciem by również zidentyfikować jego potrzeby. Świadomość potrzeb prowadzi nas do lepszego zrozumienia naszych zachowań i prowadzi do porozumienia zaspokającego obie strony, a przez to wzbogacającego życie.

Warsztat przeznaczony jest dla osób które pragną lepiej rozumieć siebie i innych,  chcą zadbać o swój dobrostan w tym trudnym czasie, którym zależy na rozwijaniu satysfakcjonujących relacji z ważnymi dla nich ludźmi, które chciałyby się nauczyć jak przejść z nawykowego, reaktywnego sposobu działania w sposób bardziej świadomy i relacyjny. Zapraszamy zarówno osoby dla których będą to zupełnie nowe tematy, jak i tez z doświadczeniami w rozwijaniu uważności i empatycznej komunikacji dla ugruntowania swojej wiedzy i wspólnej praktyki.